Ruilen & retourneren

Het is natuurlijk superfijn als jij helemaal tevreden bent met jouw bestelling!

Het kan echter voorkomen dat een item niet goed past of dat je niet tevreden bent.

In dat geval is retourneren vaak mogelijk. Hieronder lees je hoe dit werkt.


Wat is de retourtermijn?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet wilt hebben.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Na de annulering (die je doet door een e-mail te sturen naar info@kek-sieraden.nl) heb je nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. 

Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. De kosten voor het retour sturen zijn echter wel voor je eigen rekening. Voor een brievenbuspakketje kost dit ongeveer €4,15. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de KEK sieraden geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via info@kek-sieraden.nl

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Meer hierover kun je lezen in de Algemene voorwaarden

Wat zijn de voorwaarden om een product te mogen ruilen/retourneren?

  • Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen. 

  • Zowel de kosten als het risico van het verzenden van een retourzending zijn voor eigen rekening.

  • Het is belangrijk dat retourzendingen in originele staat worden geretourneerd. Alleen dan kan jouw retourzendig in behandeling genomen worden. Beschadigde en/of gebruikte items zullen worden teruggestuurd en niet als retour worden verwerkt. 

  • Zonder track & trace code kan er geen onderzoek worden opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om een onderzoek in werking te zetten, wanneer deze ontbreekt is dit dus niet mogelijk. 

Meer hierover kun je lezen in de Algemene voorwaarden

Welke stappen moet ik nemen als ik een product wil retourneren?

Belangrijk is dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je product kenbaar maakt dat je het wilt retourneren. Hieronder vind je een stappenplan, zodat je precies weet wat je moet doen.

Stap 1: Download het Retourformulier en vul alle velden in, zodat duidelijk is welk product je retour wilt sturen.

Stap 2: Stuur het formulier binnen 14 na ontvangst van het product naar info@kek-sieraden.nl of stuur het per post naar het adres dat op het formulier vermeld staat.

Stap 3: Pak de retourzending goed in, gebruik hiervoor bij voorkeur de originele verpakking! Let er op dat je zorgvuldig omgaat met de door jou bestelde producten. Je dient het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking terug te sturen.

Stap 4: Via de PostNL app, de website van PostNL of in winkels met PostNL punt kun je een brievenbuspakketje verzenden. Dit kost €4,15. Natuurlijk mag je het pakketje ook met een andere aanbieder verzenden als je dat fijner vindt.

 

Wanneer jouw pakketje ontvangen is door KEK sieraden ontvang je het retourbedrag zo snel mogelijk terug! Je ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging.

Naar welk adres moet ik mijn retourzending terugsturen?

Jouw retourzending mag je sturen naar:

KEK Sieraden

Vuurvogel 15

5629 KR Eindhoven

Nederland

 

Een paar tips hiervoor zijn:

- Bij voorkeur stuur je het pakket terug in de originele verpakking. 

- Het is slim om je pakket met een track&trace code te verzenden. Zonder track & trace code kan er geen onderzoek worden opgestart als jouw pakketje vermiste raakt. In het geval dat jouw retourzending zoek raakt en je heb het pakket niet verzonden met track&trace kunnen we hier dus geen actie meer op ondernemen.

- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Wat zijn de kosten voor het retour sturen van mijn product(en)?

De kosten voor het retour sturen van een product zijn voor de klant. Dat betekent dat jij deze kosten zelf betaald.

Bij voorkeur stuur je het pakket terug in de originele verpakking.

Het is slim om je pakket met een track&trace code te verzenden. Zonder track & trace code kan er geen onderzoek worden opgestart als jouw pakketje vermiste raakt. In het geval dat jouw retourzending zoek raakt en je heb het pakket niet verzonden met track&trace kunnen we hier dus geen actie meer op ondernemen.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Mag ik een product ruilen?

Wil jij je product graag ruilen? Dat mag! Je kunt hiervoor contact opnemen met info@kek-sieraden.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Voor het ruilen van producten geldt, net al bij retourzenden, dat je dit binnen 14 dagen moet melden door een e-mail te sturen naar info@kek-sieraden.nl

Ik heb de originele verpakking niet meer. Mag ik het item retourneren in een andere verpakking?

Wanneer je de originele verpakking niet meer hebt, kun je de producten die je wilt retourneren in een ander doosje verpakken. Hierbij is het belangrijk dat de producten goed worden verpakt, zodat er geen beschadigingen aan komen.

Het artikel dat ik heb ontvangen is kapot. Hoe kan ik dit retourneren?

Wat vervelend dat er iets mis is gegaan met jouw bestelling! Dit gaan we zo snel mogelijk oplossen.

Je mag jouw bestelling retourneren op de manier die hierboven beschreven staat onder het kopje 'welke stappen moet ik nemen om een product te retourneren?' Lees wel even goed de voorwaarden door die gesteld worden aan het retourneren van een product.

Om het probleem op te lossen kun je een keuze maken uit 2 opties:

  • Je kunt het door jou betaalde bedrag terug laten storten op je rekening
  • Je kunt er voor kiezen om het product nogmaals te laten versturen, zodat we jouw kapotte product zo snel mogelijk kunnen vervangen.

Wanneer ontvang ik het geld van mijn retourzending terug?

Zodra jouw retourzending is ontvangen, wordt deze zo snel mogelijk verwerkt. Het streven is om dit binnen 7 dagen te doen.

Wanneer jouw retourzending is verwerkt, ontvang je een e-mail en ontvang je jouw gemaakte kosten terug op je bankrekening.

  • iDeal: Het bedrag staat binnen 5 werkdagen weer op je rekening. 

  • MasterCard/Visa: Het bedrag staat binnen 14 werkdagen weer op je creditcard overzicht. 

  • Klarna: Je ontvangt een aangepaste factuur per mail. 

 

Let op! Heb je bij het bestellen gekozen voor de betaalmethode Klarna? Ook dan geldt dat je de factuur binnen 30 dagen dient te betalen, ondanks eventuele vertragingen betreft de verzending of retourverwerking. Houd de uiterste betaaldatum dus goed in de gaten om extra kosten, voor het te laat betalen, te voorkomen.